90’er IT Nostalgi

På en lille gåtur rundt i Vanløse med den lille nye hundehvalp kom jeg forbi en afsides liggende bygning som tidligere havde huset en IT virksomhed. Alle vinduer smadret og alting godt rodet rundt af nutidens “møgunger” (sunde, raske, vrede.. præcis som det skal være!)

Som *nix bruger var det første som fangede min opmærksomhed nogle AT&T manualer men det viste sig at de var uden indhold så jeg kiggede lidt videre og pludselig lå den der… Vidunderligt! En vaskeægte IBM DOS Version 5.0 i ubrudt embalage – kunne man være mere heldig😉

foto af ibm pc dos 5.0

foto af ibm pc dos 5.0

Henrykt over mit fund gav jeg mig til at læse lidt på æsken og teksten er jo vidunderlig! Et program af gangen…
Derudover dukkede der også en æske op med OS/2 Warp – desværre i brudt embalage. “et ægte 32-bit styresystem fra IBM med understøttelse af DOS og Windows programmer” plus bonuspakke med Internet, fax, IBM works, multimedia og meget andet. TADAAAA!!!

8 kommentarer to “90’er IT Nostalgi”

  1. mads Says:

    Snif det var jo den gang snif

  2. muttix Says:

    Ja Mads. Jeg tænkte jo lidt på dig og din kælder imens jeg gik hjem med de gode sager… Jeg kan forresten tilføje at OS2 systemet er i brudt papæske men plasticposen rundt om disketterne er intakt. Så hvad siger du? Skal du have lidt til samlingen? Har også nogle “glemtfirmanavn-dos-educator” disketter liggende et sted jo….

  3. mads Says:

    heh heh jeg takker nej. Tiden er desværre ikke til det pt.🙂

    Den tid jeg bruger på computeren er begrænset til at finde/høre ny musik og redigerer billeder🙂

    Måske når børnene er fløjet fra reden …

  4. The Citizen Says:

    Kom så med den, Digitals Concurrent Control Program for Microcomputers i original emballage. Ubrudt.

    Gerne med en Datacentralen Piccoline i286-ting med fuldt sæt dokumentation medsamt den originale amber/yellow skærm til at køre det på.

    Oooh, om far lærte at maskinkode på såden en fætter … ? Men for helvede, det var jo ikke engang i 90erne. Det var i 80erne … old, old, old.
    🙂

  5. The Citizen Says:

    Og det er så Regnecentralen. Hvad skete der med korrekturlæseren???

  6. The Citizen Says:

    Mere spam: Kan man løbe en i186 (!) ting op, så stiger prisen … der var ikke mange, der nåede at bruge den processor kommercielt, inden den var væk igen.

  7. muttix Says:

    Så længe det ikke er Tina_Thomsen_Spam er man velkommen til at spamme!

    Selv har jeg et knap så varmt forhold til picoline-maskiner men det skyldes nok mest at læreinden i husgerning ikke helt kunnne få “amber/yellow skærm” og den brugerfjendtlige teksteditor til at fremstå som andet end besværlig.

    Jeg skal holde øjnene åbne på fremtidige gåture The Citizen🙂

  8. Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejér (mjjzf) Says:

    OS/2 er kvalitet. Der er stadig mange, der arbejder på at få det open sourced.


Der er lukket for kommentarer.

