Skifte fra KDE til Gnome …. dag 15.

Så er jeg nået halvejs igennem projektet og jeg må erkende at efter jeg har fået modificeret Gnome og fået installeret nogle flere værktøjer til mit Gnome miljø, så synes jeg egentligt godt om Gnome. Jeg kan sagtens være produktiv i dette miljø – dog skal jeg erkende at der er nogle småting jeg savner fra KDE. De programmer jeg savner som DigiKam og Amarok kunne jeg jo bare installere, men det må vente til en gang i december. For jeg har jo opstillet en dogme om at jeg ikke må bruge QT eller KDE baseret applikationer.

Af nye programmer jeg har fået installeret, vil jeg fremhæve PCMan File Manager som jeg fik anbefalet for nogle dage siden af Peter. Den er ikke et dårligt alternativ til Nautillus : ikke så tung, har en masse fornuftige “features” som jeg finder brugbare (åbne en mappe som Root og åbne en terminal i det pågældende sted man står).

pcman File manager

update : For hulen da, det er sidste gang jeg skriver indlæg lige før jeg smutter i seng.

6 kommentarer to “Skifte fra KDE til Gnome …. dag 15.”

  1. Kim Schulz Says:

    har du prøvet rythmbox som musik afspiller. Den er jeg ret glad for og jeg tror den man det meste af det du har efterspurgt (måske pånær wiki som jeg ikke lige ved om den har).
    http://rhythmbox.sourceforge.net/
    Der er også Songbird som er bygger på mozilla frameworket. Den kan ca alt og resten kan man få som plugins 🙂
    http://www.songbirdnest.com/download

  2. Mads Says:

    Tak for kommentaren, jeg vil kigge på de to forslåede programmer.

    mvh

    Mads

  3. Peter Says:

    Faktisk kan fuldstændig blive fri for nautilus. Under indstillinger kan man få den til at “tegne” skrivebordet, og her er en guide til at skifte menu genvejene til pcman:
    http://lifehacker.com/software/linux-tip/change-gnome-menus-to-use-pcman-file-manager-288616.php

    Dit ikon tema er kommet i en ny version:
    http://gnome-look.org/content/show.php/nuoveXT+2?content=56625

  4. Mads Says:

    Faktisk kan fuldstændig blive fri for nautilus. Under indstillinger kan man få den til at “tegne” skrivebordet, og her er en guide til at skifte menu genvejene til pcman:
    http://lifehacker.com/software/linux-tip/change-gnome-menus-to-use-pcman-file-manager-288616.php

    fedt fedt !!!! Tak for det tip😉

    Dit ikon tema er kommet i en ny version:
    http://gnome-look.org/content/show.php/nuoveXT+2?content=56625

    Ja hvad skal med en “Subscribtion”, “RSS”, m.m. når man har dig😉

    Men endnu engang tak for dine kommentarer…

  5. Thor Says:

    Jeg kan også anbefale Rythmbox, den minder meget om Amarok. Jeg har fx ingen problemer med min mp3-afspiller, det har jeg (stadig) med Amarok.
    Sjovt, du har panelet nederst. Det første jeg gjorde i KDE var at flytte det op i toppen🙂

  6. Mads Says:

    Jeg har lige fået afprøvet Rythmbox, den er ikke dårlig. Jeg skal lige lege lidt med programmet. Jeg skriver lidt mere om det i den nærmeste fremtid, fritiden er blvet voldsomt indskrænket efter at min forældreorlov ophørte. Så der kommer ikke dag til dag indlæg om emnet.


Der er lukket for kommentarer.

