Skifte fra KDE til Gnome …. dag 9.

Har idag importeret billederne fra mit digital kamera og da jeg tager billeder i RAW, så satsede jeg på at F-Spot kunne klare ærterne. Det kunne det ikke, jeg kunne sagtens importere billederne ind i programmet, men jeg kunne ikke få lov til “batch processe” filerne om til JPEG, jeg kan snildt åben hvert billede med The Gimp i F-Spot og derefter gemme billedet i JPEG, TIFF, m.m. Det er bare ikke godt nok – der er alt for mange billeder. Jeg kunne ikke finde en “extension” til F-Spot som svar på mine problemer. Det er bare forbandet ærgeligt, jeg kan nu godt lide den simple UI til F-Spot, versioneringen af ens billeder, m.m. – selvom DigiKam ER gudeapplikationen i alle henseende🙂. Så kære Gnome eksperter derude, er det muligt med F-Spot i ét hug at konvertere sine billeder om til JPEG,TIFF, m.m.?? ELlers må jeg til at bruge RawStudio.

Ellers er jeg begyndt at bruge Gnome Commander istedet for Nautilus som virker lidt tung i det. Gnome Commander har et workflow og en masse features som minder lidt om Krusader til KDE miljøet – noget der opfylder mine behov bedre end Nautilus kan.

Gnome Commander

2 kommentarer to “Skifte fra KDE til Gnome …. dag 9.”

  1. Peter Says:

    I stedet for nautilus så tjek:
    sudo apt-get install pcmanfm
    sudo apt-get install thunar

    Thunar installerer med det samme også et program der hedder Thunar renamer, som måske løser dit problem. Det er dog ikke f-spot du bruger.

  2. Mads Says:

    Hej Peter,
    jeg kender godt Thunar fra XFCE – den er jeg ikke helt begejstret for. Men PCMan File Manager ( http://pcmanfm.sourceforge.net/ ) – den kendte jeg ikke. Jeg har luret lidt på om jeg burde prøve.

    Og Peter jeg tror du har misforstået hvad mit problem er. Jeg skal konvertere mine billeder, som er skudt i RAW om til JPEG – jeg skal ikke “bare” rename dem. Så det er F-Spot jeg har forsøgt mig ud i😉

    Men mange tak for feedback’en🙂


Der er lukket for kommentarer.

