Skifte fra KDE til Gnome …. dag 2.

Lærer stadigvæk en masse med Gnome miljøet. Dagen er gået med at få lavet en lækker desktop med hjælp af en række programmer og tilføjelser :

– Installerede Emerald og fik den til at bruge en lækker dekoration til vinduerne som hedder “pure”.

– Installerede et nyt ikonsæt kaldet nuoveXT.

– Tilføjet nogle GDesklets til min desktop.

Så har jeg ellers hygget mig med Banshee. Programmet kan altså ikke hamle op med Amarok. Det er funktionelt nok, men jeg mangler altså wiki tab’en, sangtekst tab’en, at man selv kan vælge et cover til et nummer, m.m.

Nårh nu skal der spilles, jeg har lige installeret Freeciv …. nogle derude der vil tage et slag Freeciv???

Learning new things

4 kommentarer to “Skifte fra KDE til Gnome …. dag 2.”

  1. Per Says:

    Gør som mig og installer Exaile som afspiller😉 Exaile er lavet til at være en GTK-klon af Amarok. Og det gør den udemærket.

  2. Mads Says:

    Tak for anbefalingen. Den er knap så elegant som Amarok, og info hentet fra wikipedia virkede ikke helt optimalt hos mig. Scott Walker gav følgende hit : Scott Walker can refer to more than one person. Med Giant Drag gav den slet ingen ting.

    Men nu har Exaile samt plugins også nogle lave verionsnummere – så mon ikke at det er noget der bliver rettet op på.

  3. Thor Says:

    Interessant eksperiment. Jeg har kastet mig ud i det modsatte. Har været Gnome-bruger siden den første version af Ubuntu, men har reinstalleret med Kubuntu. Pt har jeg fået bedre ydelse og KDE fryser ikke, hvilket Gnome gjorde konstant (Ubuntu 7.10). Jeg har Combiz (eller hvad det nu hedder) mistænkt for problemerne.

  4. tuxhygge Says:

    Hej Thor,
    at gå fra Gnome til KDE lyder også som et spændende projekt. Hvad er dit første indtryk?? Er der for mange valgmuligheder?? Lever de medfulgte programmer op til dine forventninger??


Der er lukket for kommentarer.

