Skifte fra KDE til Gnome …. dag 1.

Siden jeg begyndte at bruge Linux som mit primær OS i 2001, har jeg hovedsagligt brugt KDE – dog med et lille sidespring med Gnome 1.4. Så tænkte jeg her i forbindelse med lanceringen af Ubuntu 7.10 at nu skulle det være : Jeg ville tvinge mig selv til at køre udelukkende Gnome i en månede og gerne med den Gnome der fulgte med Ubuntu 7.10. Den bærbar jeg havde udset mig til at skulle køre herligheden havde i forvejen en ikke-fungerende FreeBSD installation og så den var naturlig valg. Installation m.m. forløb problemfrit. Jeg loggede mig på og blev mødt af den velkendte brune desktop. Men dag 1 gik ellers med at få ændret udseendet så jeg kunne holde at kigge på den, og så finde en afløser til Amarok. Selvom Amarok ude problemer kan afvikles i Gnome miljøet, så ville jeg prøve at kører 100% puritansk. Ikke noget med at afvikle nogle KDE eller QT-baseret applikationer i mit nye Gnome miljø. Jeg faldt over følgende programmer som skulle løfte den tunge arv fra Amarok : Banshee, Exaile og Listen. Efter at have prøvet dem i 10 minutter af gangen, var det Banshee der faldt i min smag – af en eller grund, jeg tror det er brugerinterfacet der tiltrækker mig. Dog skal det lige siges, jeg føler at det er et kompromis at skulle vælge Banshee over Amarok. Banshee mangler …. alle de lækre konfigurationsmuligheder som Amarok har. Og hvor er Wikipedia tab’en??? Eller er det blot mig der ignorant??

Men jeg endte op med denne desktop på første dagen :

Looking for a Gnomish Amarok application

Lagt i Gnome, KDE. Comments Off on Skifte fra KDE til Gnome …. dag 1.
