MS = Mavesur stodder

Gad vide hvorfor jeg ikke gider Linuxin.dk mere : http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=28615&grid=20 som egentlig startede her http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=12168
Alene at bruge : “Hvad wikipedia mener MS kunne stå for, Mark Shuttleworth er ikke en af dem.. Så lad nu være med at opfinde forkortelser. ” som argument er uhyggelig ringe. Hvis jeg nu tilføjer i Wikipedia at MS kan bruges som forkortelse for Mark Shuttleworth, så var forkortelsen på magisk vis god nok.

At bruge MS som forkortelse for Mark Shuttleworth var da et meget spøjst indfald – at så MS bliver brugt til alt for mange forkortelser er en anden sag bla. bruges det for mit vedkommen i det daglige til at omtale et massespektrometer. Men at folk pisker en stemning op … det er livet sgu for kort til.

Det er et af utallige eksempler på, at der måske burde muges ud blandt Linuxin brugerne. Det går op i hat og briller for tiden med ligegyldig ævl og bavl. Indtil videre holder jeg en kort pause fra stedet og anbefaler lifal.dk til nye brugere – som Tom gjorde det i sin tid.

ps. Der kommer snart noget “rigtigt” Linux relateret her på siden.

3 kommentarer to “MS = Mavesur stodder”

  1. Peter Says:

    Jeg bed også mærke i det, og synes det var særdeles underligt. Normalt bliver MS jo brugt om Microsoft – i hvert fald hvis man snakker OS-relateret emner (OS = operativ system, ikke de olympiske lege). Jeg har længe kørt sur i linuxin’s bruger, og er derfor selv mere aktiv på lifal.dk, som jeg bestemt mener er et godt sted for nybegyndere.

  2. Tom Says:

    Man kan sige meget men oz1cys (skribenten af MS nyheden på linuxin) har sgu humor!🙂 Jeg hyggede mig stort over den tråd og er sikker på at han også fik tilpas meget af grine af den pågældende dag.

    Og med hensyn til “Der kommer snart noget “rigtigt” Linux relateret her på siden” så skal jeg også prøve at se hvad jeg kan brygge sammen af halvfærdige ting gemt i arkiverne men først står den på Skanderborg festival og flytning retur til Hovedstaden hvor jeg har fået lejlighed på Christianshavn fra 1 september.

    Iøvrigt ganske interessant at søge “MS” på google.dk🙂 http://www.google.dk/search?hl=da&q=MS&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da
    🙂

    God August de herrer og damer!

  3. tuxhygge Says:

    bevares som jeg skrev så var oz1cys brug af MS som forkortelse en spøjs ide😀 – omend seriøst så mener jeg verden har forkortelser nok😉 Det var nu mere reaktionen hos brugerne der nagede mig….


Der er lukket for kommentarer.

