Descent 3 på Kubuntu

Jeg sad forleden og læste i det nye Linuxformat magasin, hvor jeg så at de havde placeret det gamle spil Descent 3 på en top 15 over spil til Linux. “Descent 3???” … “det er længe siden jeg har prøvet det!!!” … “det har jeg da liggende et eller andet sted” tænkte jeg.

Så det var lige at støve spil boksen ( Linux versionen udviklet af Loki Software. ) af og sætte CD’en i drevet og så bare køre en setup.sh fil – “et stykke kage” tænkte jeg. Men næ, så let skulle det ikke gå. Der er sket en del ting med Linux distributionerne siden 1999 hvor spillet dukkede fem.

Så jeg nu vil jeg lige gennemgå fremgangs måde der fik Descent 3 op og køre på en moderne distribution – i dette tilfælde Kubuntu.

1. Indsæt og “mount” cd’en.

2. Åben en terminal og “cd” hen til roden af CD’en.

3. Skriv “sudo bash setup.sh”

4. Følg nu instruktionerne i den grafiske installer

5. Når den er færdig med at installere, skal du hente en update til spillet. Den sidste nye jeg kunne finde findes her : http://www.3ddownloads.com/index.php3?directory=/linuxgames/loki/patches/descent3/ . I skrivende stund har jeg kun fundet en 1.40a update, der skulle efter sigende findes en 1.40b update derude et sted.

6. Højreklik på den downloadede fil, vælge –> Properties –> Permission –> sæt et flueben i “Is executable”.

7. Åben en terminal og “cd” dig hen til den downloaded fils placering.

8. Skriv “sudo bash descent3-1.4.0a-x86.run”

9. Skriv nu “cd /usr/local/games/Descent3/”

10. Skriv “sudo ln -s ppics.hog PPics.Hog”

11. Nu skulle du være klar til en omgang Descent 3, du starter spillet ved at skrive følgende i en terminal “/usr/local/games/Descent3/descent3” – husk at mounte CD 2😉

God fornøjelse..

Lidt eye candy fra spillet

Screenshot002

Screenshot001

Lagt i kubuntu, Linux, Spil. Comments Off on Descent 3 på Kubuntu
