Tiden der gik…..

Der et stykke tid siden jeg har skrevet. Der har været pænt travlt, både i det virkelige liv samt det virtuelle :

– Huset skal males, og det bliver ikke bedre af at den maling vi skal male over er azurblå og oliebaseret. Hvilket vil sige når man bruge almindelig plastikmaling, som i iøverigt er grå, så er det langtfra perfekt i første hug. Faktisk skal der males 3 til 4 gange før den dækker ordentligt.

– Konen er startet på sit nye arbejde som folkeskolelærer. Man må antage at hun er godt rustet til jobbet, nu hvor hun har holdt mig ud i næsten 8 år.

– Jeg har brugt en del tid på at tage billeder med det føromtalte digitale SLR kamera. Jeg har brugt en pæn sjat af min fritid på Gimp, specielt vil jeg fremhæve denne guide her.
– Har brugt meget tid med at lege med FreeBSD 6.1, det er et system der imponerer mig. Dokumentationen til det er ganske enkelt fantastisk, administratione af det er uhyggelig simpel og så er ports faktisk rigtig rigtig lækkert.

– Brugte en del tid på at downloade liveoptagelser med det britiske band Muse herfra. Til det formål kan jeg anbefale følgende extension til Firefox https://addons.mozilla.org/firefox/201/.

– Så er jeg pt. igang med en delvis oversættelse af http://exolucere.ca/articles/compile-hugin-ubuntu.

9 kommentarer to “Tiden der gik…..”

  1. mjjohansen Says:

    Det er rigtigt: FreeBSD er HELT fint. Har du prøvet at lege med nogle af de begynderorienterede BSD’er? Både DesktopBSD og PC-BSD er blevet ret fine.

  2. Tom Says:

    Godt det snart er vinter… I lokker jo med al den BSD snak.

  3. mads Says:

    @ mjjohansen : jeg har prøvet PC-BSD og FreeSBIE ( http://www.freesbie.org/ ) – hvor begge har gjort et godt indtryk. Men jeg skulle jo lige prøve dn “ægte” vare.

    @ Tom : FreeBSD (og sikkert også de andre BSD varianter) er godt at varme sig med😉

  4. Carsten Agger Says:

    Hvad med at skrive lidt om dine erfaringer med FreeBSD?

    Jeg har haft det installeret en overgang, men da jeg overvejede det igen fornylig, blev jeg lidt skræmt af den lidt tvivlsomme hardwaresupport (specielt det her med: “Hav producent og produktnummer på alle dine hardwarekomponenter ved hånden” …

  5. mads Says:

    Jo god ide Carsten, jeg skal seriøst overveje det når Hugin “oversættelsen” ligger klar🙂

  6. mads Says:

    det bliver nok med en af de nybegndervenlige varianter som PC-BSD til at begynde med – men der skal heller ikke være for meget, vi er jo ikke Beastiehygge😀😀

  7. mjjohansen Says:

    Øh… faktisk vil jeg sige, at BSD står ret godt med hardware-understøttelse. Under FreeBSD 6.1 virker mit netkort ved basis-installation, og med OpenBSD kan jeg installere systemet MED det trådløse netkort.

  8. mads Says:

    Under OpenBSD, virker WPA med det trådløse netkort??

  9. Morten Juhl Johansen Says:

    Det mener jeg faktisk ikke. Jeg mener, at de havde nogle indsigelser ift. sikkerheden i åbne netværk or some such.


Der er lukket for kommentarer.

