VMWare Server på Kubuntu

Ok jeg har lige forsøgt at lege med Qemu, men den vil ikke at compile på min Kubuntu boks. Sikkert på grund af GCC4 – jeg har ikke gidet at gøre mere ved det.

Så jeg har kastet mig frådende over “VMware Server” – programmet med en latterlig licens, hvor man blandt andet ikke må offentliggøre benchmarks uden tilladelse. Jeg faldt over denne guide og denne guide som forklarer hvordan man installerer VMWare Server. Det er nu ikke så svært at installere programmet, det som voldte lidt problemer var at få de korrekte linux headers installeret hvis man følger den ene af guiderne til punkt og prikke (hvilket ikke plejer at være et problem). Men det blev klaret med følgende kommando :

sudo apt-get install linux-headers-`uname -r` build-essential xinetd

Når alt er blevet installeret, så hop ind i K knappen –> System –> VMWare Server Console eller skriv “vmware” i en terminal”.

Du kan nu morer dig med at installerer virtuelle maskiner. Ak hvem der blot havde en maskine med mere end 512 mb og en CPU med mere hestekræfter end blot 1.33gHz :S

7 kommentarer to “VMWare Server på Kubuntu”

  1. Tom Says:

    K knappen –> System –> VMWare Server Console

    Det kunne du da godt have skrevet lidt før… har lige installeret det for 2-3 dage siden og var tvunget ud i den nærmest uoverskuelige opgave at lave min egen genvej… pyhh – det havde jeg nær aldrig klaret😉

    Spøg til side… kører jo godt og jeg kan godt lide installeren der meget enkelt spørger efter hvor de forskellige ting skal installeres… men licensen er ærgelig!
    Det andet link du henviser til virker også fint på Debian Mads.. dog hed enkelte af pakkerne noget andet men ikke noget “apt-cache search” ikke kunne afsløre… gcc make headers og lidt af hvert🙂

  2. mads Says:

    Heh heh jeg havde faktisk problemer med at bruge “vmware” kommandoen, den brokkede sig med nogle libpng fejl, den eneste måde den gad at køre var via den føromtalte genjvej.

    Yep installeren er faktisk meget enkel, jeg kuinne måske savne en GUI installer, men det er i småtingsafdelingen. Windows 2000 røg jo ind smertefrit og den kører enda så godt at man kan se Quicktime trailers fra apple.com.

    Debian Mads?? er det slang fra din side til specificere, at du køre med Debian Sid ?? hø hø hø

  3. mads Says:

    argh jeg staver jo som en hest!!! ind og kigge på fiduso.dk

  4. tom Says:

    Debian Mads… jamen

    Der var engang en dreng der gik i skole…. han synes det var ok og var glad for at lære og læse og skrive men det var også en smule kedeligt at være tvunget til og opholde sig det samme sted hele dagen.
    Så da drengen havde lært at stave og læse var han glad men fik samtidig meget svært ved at koncentrere sig om “småting” som komma og punktum da han meget hellere ville rende rundt ude i naturen med de bøger han havde lånt på biblioteket…. johhh, min tid som amatørornitolog og meget andet burde måske have været udsat til efter folkeskolen.. 🙂

    men jo.. debian etch og sid virker fint her i huset..

    Installerede lige ubuntu i vmware i går.. første gang jeg prøver den brune fætter rigtigt og jeg undrer mig stadig over hvordan jeg endte op med brugernavnet oem:-/

  5. mads Says:

    Installerede lige ubuntu i vmware i går.. første gang jeg prøver den brune fætter rigtigt og jeg undrer mig stadig over hvordan jeg endte op med brugernavnet oem :-

    Jeg synes faktisk at den brune fætter er blevet forbedret en del med hensyn til udseende. Men standard looket er dog stadigvæk ikke lige mig😉

    Morsomt egentlig, hvis man bruger IE6, så kan man ikke markér tekst fra indlæg skrevet her i blog’en….WTF?!?!?

  6. mads Says:

    hmmm nu virker “vmware kommandoen”

  7. Tom Says:

    ATT: Mads
    KQEMU Changelog version 1.3.0pre9: compile fix for Linux kernel version >= 2.6.16

    Kan det være den som var skyld i at du ikke havde held til at compile Qemu?


Der er lukket for kommentarer.

