Google Earth endelig til Linux

Tja hvad kan jeg sige, endelig kom Google Earth til pingvinen. Og imodsætning til Picasa, så er det en "native" Linuxapplikation lavet imed QT😉

Se dette link for download.

God fornøjelse.

Tip til nybegynderen :I KDE højreklik på den downloadede fil —> Properties –> Permission –> sæt hak i fluebenet "Is executable" og du kan nu dobbeltklikke (eller enkeltklikke uafhængig hvorledes du har sat dit system op).

Google Earth

10 kommentarer to “Google Earth endelig til Linux”

  1. Thomas Says:

    Hej Mads,

    Viste slet ikke at du også “blogger” men da du lagde et indlæg i min kunne jeg jo følge dig hertil *S*

    Jeg hentede Google Earth forleden, men den gad godt nok ikke rigtig at virke på min Pingvin (PCLINUXOS) Eller rettere den virker ok, men det går ufatteligt langsomt med at “rendere” billederne. (Jeg har en 4 mbit. forbindelse, så det er ikke et spgs. om hastighed) Jeg læste noget om at det kunne være afhængigt af grafikkort, men opgav at gøre tiltag til at løse det for mit vedkommende. Mine Linuxkundskaber ophører dér hvor jeg skal ret meget mere end at hente en pakke, pakke den ud og lave nogle genveje *S*

    Har du evt. nogle tip til andre indstillinger til mig og andre som måtte opleve at Earth ikke rigtig harmonerer med pingvinen?

  2. mads Says:

    Hola Thomas,
    vi er nogle der blogger herinde, så det er en fælles blog for folk på IRC kanalen tuxhygge. Hvordan opfører andre 3d programmer sig på din computer??

  3. Thomas Says:

    Hej Mads,

    Jeg glemte da vist at følge op her. Jeg må indrømme at jeg aldrig har benyttet IRC, har vist været forfalden til msn, gaim o.s.v. Men hyggeligt lyder det, måske jeg prøver at kigge ind en dag hvis det er en offentlig tilgængelig kanal.

    Jeg har så vidt jeg ved ikke andre 3d programmer på min PCLinuxoS så det er lidt svært at sige. Mit grafikkort er et Nvidia Geforce og jeg har ikke problemer med andre ting som video og billedbehandling. Mit skak program Gnuchess kører muligvis i 3d og fungerer fint.

  4. Lene Says:

    Hej Mads,
    hvordan henter man google earth?
    Min den gider nemelig ikke.

  5. Lene Says:

    Plaes hjælp mig.

  6. mads Says:

    på linket jeg henviser til..

  7. Per Says:

    Jeg sidder og leger med Ubuntu 8.04. Hvordan får jeg installeret den .bin fil fra GoogleEarth. Jeg har ikke mulighed for det omtalte flueben. Jeg er forholdsvis nybegynder på Linux
    Mvh Per
    Ps du må gerne sende svaret på min mail

  8. Per Says:

    Jeg har løst problemet
    mvh per

  9. muttix Says:

    @Per

    Problemet var måske at du bruger gnome hvor mads har lavet forklaringen til KDE?.. Når men uanset…

    chmod +x GoogleEarthLinux.bin

    Ovenstående fra en terminal/kommandolinie burde virke såfremt andre skulle sidde med samme spørgsmål.

  10. john Says:

    Hej! Har lige prøvet “Google earth”-installation efter din anvisning, MEN! efter at have givet tilladelserne og derefter starte installationen, kommer der kun en dialogbox, der beder mig vælge hvilket program der skal håndtere dette. Så er jeg strandet. Har også prøvet at kopy/paste nævnte komando i terminalen, men der bliver svaret “forkert komando”. Skal det virkelig være så svært at installere trediepartsprogrammer, der iøvrigt er skrevet til Linux? Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gribe og gøre i!
    Er der nogen herinde der kan/gider hjælpe?
    Ellers er jeg godt tilfreds med Kubuntu, det kører hammergodt.


Der er lukket for kommentarer.

